pondělí 4. prosince 2017

Tipy na dárky (nejen) z Ostravy

Konečně vysvitlo v pátek sluníčko natolik, že se dalo něco vyfotit. Tudíž se můžu podělit o úlovky z ostravského Meat Design Ostrava a třeba vás inspirovat k nákupu vánočního dárku. Pořád si totiž myslím, že podpora lokální produkce je strašně důležitá.
Samozřejmě to nesmí být na úkor kvality, ale já vám nekvalitní věci rozhodně představovat nebudu. Mám totiž štěstí na samé perly.

Jezuskote a Papidu, to jsou dvě krásky, kterých by si měli v Ostravě sakra vážit. Skoro vám je závidím, Ostraváci. Na Meat Design byly vedle sebe a já si pořídila krásný skicák (Papidu) a šampon na vlasy (Jezuskote).

Papidu se specializuje na papír, nápaditě recykluje zdánlivě nepotřebné zbytky, váže bločky, vyrábí přání, je prostě úžasná a hrozně se mi líbí, co dělá. Já jsem si od ní koupila malý vázaný skicák z jemně strukturovaného papíru.





Jezuskote, už z toho názvu jsem celá na měkko, stejně tak z jejího loga. Vyrábí přírodní kosmetiku. A parádně to má zabalený. Já si od října nemyju hlavu ničím jiným, než přírodním mýdlem na vlasy a tak jsem u ní pořídila bylinkově vonící mýdlo Lopuchový kořen pro sílu a růst.





Laskočas! Další talentované krásky, od kterých jsem nestihla koupit kytičku s eukalyptem, zato jsem dostala od holek z Dlouhé punčochy dáreček k narozeninám zabalený Láskočasem a přiznám se, že jsem měla dáreček celý týden na stole a těšila se tím balením, i když jsem byla napjatá, jak struna, co je uvnitř. Abych byla přesná, Láskočas je Lenka, ale u stánku ji vypomáhala Rožulka, jejíž nádherné fotky a díla sleduju už dlouho na Instagramu.




A tím přecházím plynule k Dlouhé punčoše, zatím putovnímu knihkupectví, s opravdu vytříbeným vkusem na knihy, především dětské. Holky mají našlápnuto i ke kamenné prodejně a to jim moc přeju, jsou to srdcařky a s výběrem knih si dávají sakra záležet. Dostala jsem od nich k narozeninám přenádherně ilustrovanou knížku Erik od výtvarníka a autora Shaun Tana, který patří mezi moje oblíbence. Děkuju Zuzko a Marcelo!






Autorské hračky Andrey Tachezy mají duši. A uši. Některé. Můj vlněný mini pipi má krásná křidýlka a ladí mi k opičce Matyldě, kterou jsem u Andrey ulovila loni. Miluju Andreiny hračky, její nápady, ruční zpracování, materiál. Co na tom, že jsem velká holka, z jejích hraček mám radost jako malá. Když bych jela na pustý ostrov, Matylda a Pipouš jedou se mnou.




Moje utrácení skončilo poslední den velkým temně modrým vlněným šáloplédem od Filipa Kubáka z tkalcovny Strmilov. Přísahám na holý pupek, že už týden nic jiného přes kabát a bundu nenosím! Hřeje to, ladí to, chumlá to. Díky za tyhle přírodní dary, vlna je nejvíc. (Kašlete na akryl, prosím vás, investovat do vlny se mnohonásobně vyplatí.) (A polyester jakbysmet, nekupujte to. Fujky.)




A ještě si neodpustím jeden tip na dárek a tím jsou utěrky z autorské látky mojí milované Ema Mamisu. Absolutně úžasný materiál, něžné emomisí vzory a precizní práce. Líbí se mi moc!



Tak to jsou moje letošní tipy (nejen) z Ostravy a ještě si příští týden dovolím pokračovat těmi kosmetickými, které jsem nakoupila na báječné akci Green Beauty Market, ozkoušela a díky tomu o nich teď můžu i něco napsat.

12 komentářů:

  1. Jak mi nebylo dobře (odpoledne to už bylo s horečkou), tak jsem si nedokázala MD plně užít (hlavně ne nákupy :-)), ale mýdlo jsem si koupila stejné a také šál. A máš pravdu, to je něco jiného. Toužila jsem po něm dlouho, loni je neměli, tak jsem ráda, že se letos zadařilo a měli velký výběr.
    Láskočas byl pro mě krásným objevem a jsem ráda, že už je místo, kam mohu manžela poslat pro květiny. Krásný den, Marki.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano, Láskočas váže opravdu nádherné kytice!
      A ten vlněný pléd je prostě poklad. Dneska sněžilo už i v Praze, budu za pléd vděčná hned, jak vylezu ven :))).

      Vymazat
  2. Díky za tyhle tipy! My sice doma o Vánocích nedárkujeme, ale proč si nekoupit něco pro sebe, že. Mám problém s jezuskote, hrozně bych si chtěla prohlédnout nabídku, ale má pouze FB. Možná to hledám špatně, ale nedávno mi kamarádka dávala tento tip taky, ale k výrobkům jsem se bohužel nedostala. Poradíte? Díky moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie, bohužel vůbec nevim, jak to má Jezuskote s prodejem mimo facebookovou stránku, asi ji prostě napište a uvidíte! Přeju úspěšný lov! :)

      Vymazat
  3. Tiež sa vytešujem zo sivého vlneného plédu a hodvábno-kašmírového s kohútiou stopou, nakupujem si len prírodné materiály, konečne, mám už na to vek!
    Idem v tej low carb diete, ale ja to mám s vysokými tukmi a cukor v rozmezí, aby som bola v nutričnej ketóze, konečne mi je po desaťročiach rozvráteného metabolizmu dobre!
    Nie, nie som ,,roľník,, som ,,lovec,,:-) Teda typologicky to niekedy tak nazývajú, no, nevedela som to o sebe, žiadny lekár mi to nepovedal, že existuje aj iný metabolizmus ako inzulínový, teda ketónový!
    Majte krásny Advent!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám teď trochu složitější období, co se týče jídla. K něčemu jsem se vrátila, něco, co jsem jedla téměř denně jsem odvrhla s tím, že na to nemám vůbec chuť. Zvláštní. Čekám, jak se to vyvrbí... Chtěla jsem se inspirovat Ajurvédou, ale nejsem schopná určit, do jakého ze tří typů zapadám. Mám pocit, že jsem od všeho trochu. Jediné, co jsem neopustila, jsou ryby :))).

      Vymazat
  4. Hlavně že jsem deset minut přemýšlela nad věnováním do knížky, abych ho tam potom zapomněla napsat... :-D
    A díky za ódu na Punčochu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezká óda, ne? Mazlivá, taková... :)
      Pro věnování si přijdu příště! ;)

      Vymazat
  5. Jen jsem chtěla napsat, že Papidu si (někteří z nás) moc považujeme a jsme rádi, že ji tady máme ! Šá

    OdpovědětVymazat
  6. Odpovědi
    1. To přijímám s radostí a už se těším! <3

      Vymazat