sobota 11. listopadu 2017

Viděla jsem... vol. LXXIV - Skafandr a motýl

Včera jsem si na jednom blogu přečetla hrozně nabubřelý článek. A zanechalo to ve mně tak silný dojem, že jsem se pro dnešek rozhodla trošku v sobě, a trošku v ostatních, probudit alespoň kousek pokory. Pokora je důležitá.

Intuitivně mě napadl francouzský snímek Skafandr a motýl, deset let starý, ověnčený cenami. Dobře si ho pamatuju, ačkoliv jsem ho viděla jedinkrát, těsně po tom, co se na netu objevily oceněné filmy z Cannes. Pocity z něj byly velmi intenzivní.

Šuplíček "drama", oddíl "životopisné", kolonka "život".

Film je podle pravdivé události, o tom, jak bývalý šéfredaktor francouzské Elle, Jean-Dominique Bauby, zdravý a bohatý muž, dá se říci kočkolap, skončil vlivem mozkové příhody na invalidním vozíku a němý, naprosto odkázaný na svojí ošetřovatelku. A ta v něm dokázala vzbudit takovou touhu po životě, že byl schopen namrkat, ano, opakuji namrkat, celou knihu. Najdete ji tady.

Přeji krásný a pokorný víkend!

Zdroj www.csfd.cz

Zdroj www.csfd.cz

4 komentáře: