sobota 2. září 2017

Viděla jsem... vol. LXVI - Sázka na nejistotu

Kdyby vás zajímalo skutečné zákulisí velkých bankovních podvodů a důvod ekonomické krize nastartované v roce 2008, tak The Big Short je ten pravý film. Mně to zajímá. Mám ráda čísla a statistiky, ale vzhledem k tomu, že koukáme na ty filmy v originálu a anglické titulky máme jenom kvůli mně, protože ne vždycky to chytám na první dobrou, tak bych to potřebovala vidět znovu. A před tím bych se měla naučit anglické pojmy z makroekonomiky. Neumím je v češtině, natož pak v jiném jazyce.

Šuplík "drama", oddíl "životopisné", kolonka "řeč peněz".

Nicméně... je to zajímavý, je to děsivý a herecké výkony jsou skvělé. Christian Bale jako asociální génius nepřekvapil, ten je standardně skvělý všude, i když mi není ani za mák sympatický, Breda Pitta jsem, ehm, rozklíčovala až v poslední půlhodině, Ryana Goslinga, považte, až na konci. V těch tmavých vlasech vypadal tak blbě, že moje hlava odmítla uznat, že by to mohl být on. Nutno zmínit i naprosto úžasnýho Steve Carella.

Protože jsem léta pracovala v casinu, tak mám na fígle s pěnězi dost jasný názor. Nikdy nevyhrajete, ať už nad casinem nebo nad bankou, to je jedno. Prostě nikdy.

Film je podle skutečné události. O tom, jak čtyři hodně chytří týpci tři roky před ekonomickou krizí spočítali, že americký hypoteční systém je časovaná bomba. A že se zhroutí nejen ekonomika ve Spojených státech, ale rovnou na celém světě. A tak se i stalo a oni byli připravení.

Ke všemu je to i vtipně natočený. Hlavně ty vysvětlovací scény s celebritama. To bylo hodně povedený.

 Hlavně se na to nedívejte vy, co se chystáte vzít hypotéku. To by vás mohlo připravit o několik klidných nocí.

Zdroj www.csfd.cz

Zdroj www.csfd.cz

2 komentáře:

  1. Dneska sama doma, stroje v opravě a jen úklid, tak bych mohla stihnout i tento film. Obvykle na TV a filmy moc nekoukám, nemám v této oblasti vůbec přehled, tak moc děkuji za tip. Pěkný víkend, Marki.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo a pěkný víkend i Tobě! :)

      Vymazat