pondělí 28. srpna 2017

O bydlení

Dneska začnu poněkud ze široka, ale ono je občas potřeba trochu si počíst. Obzvlášť krkolomné, je pro mne zkracování životních příběhů. I tak je článek stylem "long story short"...



V životě jsem viděla hodně ošklivě zařízených bytů. Zvolila jsem si totiž žití v pronájmu a s mým mužem vlastníme akorát tak ojeté auto a vybavení našeho domova. A ne, na žádné dědictví opravdu nečekáme. Nečekáme na nic, prostě to tak máme.
Ale chtěla jsem hlavně napsat, že mám díky tomu opravdu bohaté zkušenosti se zařizováním. Z počátku, když jsem před dvaceti lety odešla z rodinného hnízda a velmi záhy opustila byt, který jsme si koupili s mým tehdejším přítelem (tenkrát stály na Teplicku vybydlené byty po Sovětské armádě asi 70 tisíc) (celkem oprávněně), a spolu s bytem opustila i toho přítele, musela jsem se spokojit s různými pronájmy, různě vybavenými. A věřte mi, že před dvaceti lety nebyl trend, aby i levný pronájem vypadal hezky, ale aby se do něj nacpalo cokoliv a nechalo se to tam napospas měnícím se nájemníkům.

Nebydlela jsem v té době vůbec hezky. A taky jsem měla jeden čas dvacet korun na den, takže nábytek mi byl upřímně jedno. Hlavně, že bylo na čem a kde spát.

Ale všechno se postupně zlepšovalo a já si do dneška pamatuju, jak jsem poznala to kouzlo zvané IKEA. Jak jsem před dvanácti lety stála na Zličíně konsternovaná uprostřed obchoďáku a nechápala, že nábytek může být tak vkusný. Co, nábytek, dokonce i krabice!

Samozřejmě jsem měla i období, kdy jsem tvrdila, že Ikea je příliš uniformní a neoriginální, ale docela záhy jsem si všimla, že byty vybavené Ikeou, vypadají vždycky líp, jsou originálnější, vzdušnější a zajímavější, než cokoliv jiného. Obzvlášť, když se tu a tam ve vybavení objeví něco z bazaru (jako třeba moje stará skříň na výkresy) nebo něco ikonického, například String police nebo legendární židle Ton, a šikovně se to nakombinuje.
Takže se hrdě hlásím k tomu, že Ikeu mám ráda a je velké štěstí ji mít blízko, protože díky ní jsem doma vyřešila spoustu problémů s úložným prostorem. A moc mě baví vybavení domácnosti kombinovat s drobnými úlovky mimo tenhle obchodní dům.

Vy víte, a já si to taky uvědomuju, že nejsem blogerka, která by se věnovala bydlení, měla rozhled v trendech a ukázkový bejvák (to asi nevíte, tak vám to teď říkám). I přesto mi ale dovolte podělit se s vámi mýma očima o událost, k níž jsem se připletla díky kamarádce Olívce, která v Ikea pracuje a dostala jsem se tak na seznam hostí pozvaných na slavnostní představení trendů, které přišly s novým katalogem Ikea s podtitulem Udělejte si víc místa na život a zaměřením především na obývací pokoje. Musím se sklonit před organizátory, protože na události bylo vidět, že je za tím spousta drobné, mravenčí práce a na samotných lidech z Ikea jsem pozorovala i obrovské nadšení, s jakým tu práci dělají, i když musí být velmi náročná.

Ačkoliv jsem dostala tiskovou zprávu k události, bylo by velmi nepřirozené, až strojené, na mém blogu vypisovat jednotlivá fakta. Spíš jsem si říkala, že vás možná zaujme to, co bavilo nejvíc mě. I když, upřímně, nová pohovka VIMLE a její variabilita by se mi, mezi námi děvčaty a pár kluky, domů taky moc líbila, ale musím si nechat zajít chuť, protože obývák se nám před dvěma lety změnil na mojí pracovnu a tak máme pohovku jen velmi maličkou, skromnou. V kuchyňském koutě.

A co se mi tedy tak moc na Černém Mostě líbilo? (Kromě úžasného rautu a dárečků pro zúčastněné, samozřejmě.) Byl to nový koncept předvádění, jak pokoje zařídit přesně podle svých potřeb. Ikea obětovala spoustu místa a úsilí, aby pro nakupující vytvořila několik zcela nových ukázkových pokojů, které mají čtyři stěny a cítíte se v nich naprosto jako u někoho doma (u někoho, kdo si zapomněl sundat cedulky z nábytku). Strašně se mi líbila ta spousta možností, energie těch interiérů a nápady, které na vás číhají v každém koutě.

Za mne zvítězily ukázky Místo v přírodě a Místo pro knihy. Je jich ale mnohem víc a všechny jsou moc zajímavé. 

Ondřej Bystroň, ten pán vzadu s mikrofonem, pro mne byl naprosto neznámá osobnost, ale od tiskovky si ho už napořád budu pamatovat. Nadšenec a srdcař. A taky interiérový designér Ikea.

Geniální jedlé košíčky na jednohubky se prý dají sehnat v potravinách Ikea. Jsou strašně dobré!







Už jsem se ptala... ne, tuhle tapetu v Ikea sortimentu bohužel nenajdeme.






A ještě zelená teráska... to by se mi taky moc líbilo!

Děkuju moc za možnost se tiskovky zúčastnit, bylo to báječné a inspirativní!

21 komentářů:

  1. Nádherné a inspirující. Taky jsem si prošla obdobím, kdy mě ikea štvala. Ale při vybavování bytu jsem nakonec dala Ikei šanci a jsem spokojená. A ten vzor na tapetě se jmenuje Strawberry thief. Před pár týdny jsem si jí koupila jako látku od Liberty fabrics.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný název té tapety... Díky za doplnění info!

      Vymazat
  2. Když se IKEA představovala, tak tapeta bylo to první, co mi udeřilo do očí a zbytek šel mimo. Bohužel. :-)Tapeta mi příjde jako Strawberry Thief od Williama Morrise. Moc se mi jeho styl líbí (kromě asi dalších čtyřech :-)) a mám doma i nějaké látky už několik let. Letos jsem jeho tapety viděla asi i u třech finských blogerek. :-) Takže jak někde vidím něco od něj, tak to okamžitě přitáhne můj zrak. Krásný den, Marki.
    PS: jeden odkaz přímo na tapetu. https://www.johnlewis.com/morris-co-strawberry-thief-wallpaper/p585365?colour=212564
    A jeden odkaz pro tebe. Krásná ptáčková tapeta. Marki, mě tak napadá, že jednou tapeta by Myyna.... :-) https://www.stylelibrary.com/shop/wallpaper

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem mohla nepoznat Williama Morrise! Nechápu! Miluju jeho vzory...
      A ano, tapety od Myyny by byly fajn, ale vzhledem k tomu, že si všechno financuju a realizuju sama, tak je potřeba to dělat postupně od těch levnějších věcí. Tuším, že tapety budou na výrobu hrozně drahé...
      Moc zdravím a mávám! :)

      Vymazat
  3. A pohovku Vimle my máme už chvíli doma a jak se nám na ni krásně povaluje:-) Hanka T

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vimle je parádní! Hodně mě baví, jak se dá zmenšovat nebo zvětšovat podle potřeby. :)

      Vymazat
  4. Hm, krásné, taky by se mi líbilo mít místo jen pro dva, tak snad za dvacet let, až zvěř odroste, a půjde po svých cestách do luhů a hájů:)))!! A taky mám jeden dotaz na výrobu, ale nejni to o tapetě, ale o psaní, Markét, nechtělo by se Vám do výroby sešitu tlustšího, lučního s tvrdými deskami, něco jako deník, záznamník všedních dní?? To by bylo tak príííma!!!! Jinak, kalendář, ach, krása nesmírná, skutečně, jste mistr něžných akvarelů!!!! Moc zdravíme a máváme ze slunečnicovýho hájku!! Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, takovéhle sešity, jaké popisujete, jsem poptávala na jaře v tiskárně jako první ze všeho. Bohužel, náklady na výrobu byly obrovské (několik stovek Kč), protože jsem chtěla jen pár desítek kusů. Teď je situace trochu jiná, už se nebojím nakoupit těch kusů víc a tak to budu poptávat znova. Držte palce! Mávám a děkuji! :)

      Vymazat
    2. Jůůůů, vy jste skvělá, úžasná a kouzelná doslova a do písmene!!! Držím všechny palce co mám!! A moc se těším!!!! Děkujuuuuuuuu!! Pohlazení!! PS: Odvaha je boží a mně se líbí, jak se do všeho pouštíte, s láskou, pílí a vkusem!!!!

      Vymazat
    3. Jste hodná, Šárko, moc děkuju! <3

      Vymazat
  5. Ikeu mám moc ráda, seznámila mě s ní kdysi na VŠ kamarádka. Miluji tu variabilitu, spousty možností, jak vše nakombinovat. Miluji mixovat nábytek Ikea se starým nábytkem "po babičce". Knihovny Expedit se stěhovaly už 3x, při stěhování nám zachránily záda a slouží zase (dohromady už cca 10 let) a ještě dlouho budou. I když bydlíme ve "svém", nechce se mi za nábytek utratit majlant, nic nevydrží věčně a s Ikea máme doma za pár peněz krásné a útulné bydlení. A takové Místo v přírodě máme i u nás doma :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme teď po deseti letech kupovali novou postel. Opět z Ikea. Voní dřevem a je hrozně prima. :)

      Vymazat
    2. Ta se mi moc líbí (viděla jsem ji na IG). Pokud mi nepůjde vyrobit čelo k naší staré, bude nahrazena novou. Odkud asi bude? ;) :D

      Vymazat
  6. No evidentne IKEA pozvala na tiskovku tu pravou. Vcera po precteni blogu, pod vidinou zajimave moznosti obcerstaveni pro sousedsky mejdan, jsem vyrazila do Ikei pro kosicky a nechala tam skoro 2 000,-. Napriklad ve zlevnenem koutku jsem ulovila bajecnou stolicku :). A obcerstevni v podobe kosicku s pomazankami z lososove a kaviarove pasty a herinkem v horcicne omacce nemelo chybu :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha ha, Vy jste mě rozesmála! :)))) Já tam mimochodem pro košíčky musím zajet co nevidět, příští víkend grilujeme se sousedy ;).

      Vymazat
    2. Tak at si to pekne uzijete. Mam radost, ze mi jednou dcera poslal odkaz na Vas FB :), jste moc inspirujici zena

      Vymazat
    3. Ooo, tak to moc děkuju! Pozdravujte dceru! <3

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    5. tady se hlásí dcera!-) článek jsem četla dnes ráno a Ikeu nejde nemiloval 💚
      btw v červenci jsme od maminky (od Vás) dostali svatební přání a bylo nejhezčí ze všech a to jich nebylo pomálu ;-´)

      Vymazat
    6. Jééé, Lucie, dobrý den! Ale to je strašně milé, co píšete, děkuju moc!
      Tak ať se v manželství daří! <3 (neni mi vůbec jasný, jak jste udělala to zelený srdíčko... :D)

      Vymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat