pondělí 1. května 2017

Kesenem, hegeš degeš, a tak dále

Možná jste si všimli na sociálních sítích, že jsem byla před týdnem v Budapešti aneb, co nevím to nepovím.

Do Budapešti jsme jely s Lenkou (mrkněte na Lenčiny fotky z Buda i Pešti, jsou moc hezké) za Olív Olivovou, která tam momentálně tvrdě pracuje, ale stejně ji trochu závidím, že tam může být tak dlouho a tohle báječné město si pořádně užít.

Budapešť mi, a teď se nesmějte, připomíná nafouknuté Teplice. Strašně podobná architektura, inu oboje jsou lázeňská města, jen ty budapešťské baráky jsou mnohem (jako že mega) větší, bulváry širší, parky rozlehlejší. Ale podobnost tam prostě je. Pravda, v Teplicích nám chybí řeka, takže nemáme ani krásné mosty. To v Budapešti jich je hned několik. Zelený most Svobody ale vede.

Po tu krátkou dobu tří dnů jsme se nezavřely do teplých koupelí, i když bych je potřebovala jako sůl, ale daly jsme přednost tomu město zažít, projít, prokecat. A projíst a propít. Ovšem, pokud se za lázeňskou proceduru považuje saunování v hotelové sauně, tak pak jsme se vlastně ani moc nezpronevěřily místu a trošku si po lázeňsku zarelaxovaly. To aby se neřeklo.

Budapešť se mi zalíbila natolik, že jsem si řekla, že tam musím vzít i svého muže, obzvlášť pak do vyhlášených ruin pubs, kde jsem měla luxusní pivečko. Rozhodně potřebuje ochutnat i burek na místě, do kterého byste asi jen tak nevkročili, protože se jedná o jeden z nejošklivějších obchodů s pečivem, co jsem kdy viděla. Burek byl ale naprosto vynikající a ještě jsem si vezla dva domů. Musím muže protáhnout židovskou čtvrtí, vzít ho do Mazel Tov na falafel a do dvorečku s food trucky na cokoliv, nač bude mít chuť. Korunovat to budeme waflí, pardon gofry.

Velké město na Dunaji má snad největší koncentraci blešáků a second handů na kilometr čtvereční, a to jsem si myslela, že Belgie vede. Kdepak. Maďaři recyklují jak vzteklí, jejich second handy jsou krásné a stylové, retro má úroveň a ty baráky... pane bože, ty baráky! Pavlače, průchody, dvorečky. Oprýskané, zašlé, ale s duší, protože stále žijou. A že jsem vlezla všude, kam se dalo a často z toho měla pavučiny až ve vlasech, to vám holky určitě rády potvrdí. Většího šmíráka, než jsem já, asi neznaj a ke konci už mi neřekly jinak, než Kelišová. Nachodily jsme toho strašně moc a tady máte moje telefonní náladovky.






Žluté tramvaje jsou strašně milé a zelený most Svobody je extra fotogenický objekt.

Ruin pub Extra.

Výhled z Citadely.

Netuším, co maj holky nad hlavama napsáno, ale vůbec bych se nedivila, kdyby tam bylo "Veselé Velikonoce přejí dva zajíčci v své jamce." Tenhle rozkošný pokojíček najdete na trhu na náměstí Vörösmarty.

Klobásy, papriky, maso, papriky, zelí. A papriky.


Ruin pub Csendes. Moc sympa místo, věkový průměr rozhodně není 25, což potěší.


Asi se stěhuju.

Jeden ze stylových second handů odkud si Lenka odvezla vymazelené indiánské botky.



Olívka našla sošku.



Rozpadlé průčelí Mazel Tov, za jehož zdmi byste těžko hledali stylovou restauraci, která v době oběda praská ve švech, a kde sliční (velmi sliční) číšníci a číšnice pobíhají sem a tam s vynikajícími blízkovýchodními pokrmy. 


Na ještěrčí vyhlídku jsme dorazily po zavíračce, tak jsme si udělaly piknik před vraty rezervace. Co naplat, vyrušily jsme mileneckou dvojici v autě, ale hlad byl silnější a klobásky s vínečkem tolik lákaly... a přece to neponesem zpátky do města, že?

Za tuhle výtahovku se mi odhlásilo ze soukromého ig nejvíc lidí. Tak jí sem pro jistotu dávám znova, o to vás nemůžu ochudit. Mně teda přijde vtipná.

Vidíte ty barvy? Já jsem z toho paf i na fotce.

A tady je to pověstné burčí místo. Vlezli byste tam? Já ne. Ani náhodou. Nebýt Olívky, nikdy bych neochutnala ten strašně dobrý burek. Ulice Vámház körút. (Je dost možné, že tam někde píšou "Průmyslově vyráběné burky, rozpečené ze zmrzlého stavu.", ale já byla naprosto spokojená.)


Stránkou z Budapešti jsem uzavřela další deník a načínám letos už třetí! Tentokrát konečně ten legendární Moleskine. Deník lze pořád sledovat tady.


P.S. A nezapomeňte se, nejen dneska, políbit!

14 komentářů:

  1. Jako nechápu, že kvůli tak boží fotce se odhlásili.... a Budapešť skvělá. Už ksem tam hrozně dlouho nebyla, takže asi výlet....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to taky nechápu, furt si ze sebe děláme legraci... ale třeba to byl jenom den, kdy měli lidi chuť si pročistit ig feed. Kdo ví...
      Na výlet jeďte, to vždycky potěší :).

      Vymazat
  2. Jéé, to muselo být fajne a nejen počasí vypadá krásně , i vy holky !!! A díky za report ! Šá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počasí bylo studené, ale nepršelo, tak to byl celkem úspěch :).

      Vymazat
  3. Baví mě tvoje překlady z maďarštiny do češtiny. Thumbs up! :-D Nemtudom maďárom.

    OdpovědětVymazat
  4. tak to si cestovala cez dedinku, kde bývam....prvú maďarskú...v maďarsku je fajn...

    OdpovědětVymazat
  5. Jeeeej, ahoooj! Tak tu dědinku si asi vybavuju. A taky obrovské jezero, nebo to je řeka? Vypadalo to tam krásně. A těsně za hranicemi na Slovensku je nějaký obrovský zámek/kostel na hoře, možná to byla skála, ale rozhodně ta nádherná kopule, zářící do krajiny, přitáhla naší pozornost. Musím se podívat, co to je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. asi vodné dielo na Dunaji...na ľavej strane(do Budapesti) to mohla byť Mariánka - bazilika ?

      Vymazat
    2. Možná to byla Dunaj, ve vlaku jsme tu vodu viděli vpravo, když jsme měli směr Budapešť. A Mariánka to nebyla, koukala jsem na fotky na googlu. Ale nedaří se mi tu kopuli na google mapách najít. No to nevadí, příště si to vyfotím a najdu to.

      Vymazat
  6. Óóó, jéé. Vypadá to, že Budapešť zůstává starou dobrou Budapeští, jak ji znám. Asi tam zase musím... Dík.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeď! Jeď! Což mi připomíná... jdu Ti psát.

      Vymazat
  7. Musím se přiznat, že Budapešť mě nikdy nelákala. Ale když to tu vidím a čtu přidávám si další položku na seznam "musím vidět" :-) Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo! Nebudeš litovat, slibuju :).

      Vymazat