středa 11. ledna 2017

Daily sketchbook

O ilustrovaném deníku jsem přemýšlela už dávno, ale vždycky spíš v souvislosti s malováním na ulici. Takové to sednutí si na zahrádce u vína a jen tak si nenuceně malovat to, co vidím před sebou. Lidi, domy, víno... Ale nikdy to nedopadlo, protože to ve skutečnosti není nic pro mne. Pokukování lidí do notesu mi nevadí, ale spíš nemám tu náturu si někam sednout k jednomu drinku a dvě tři hodiny tam sedět a čmárat si. Jsem pořád v pohybu a nebo se soustředím na práci doma.

Myšlenku mi prvně vnuknul Lapin, slavný francouzský ilustrátor žijící v Barceloně, který jezdí po celém světě a maluje města a život v ulicích a kavárnách. Občas na sebe nabalí partičku lidí a malují spolu, obecně se těmhle umělcům říká urbansketchers. Najdete jich na internetu desítky a většinou jsou po čertech dobří.

Takže Lapin mě nedonutil. (Ale povzbudil mne osobně na Instagramu, OMG!)

Ale nedávno jsem na IG narazila na Samanthu Dion Baker, výtvarnici z Brooklynu (ta aplikace mě tak baví!), která si maluje deníček všeho, co ji ten den zaujalo, co dělala, co pila, jedla, jaké bylo počasí... A to mě oslovilo víc. Jednak si ty jednotlivosti můžu nafotit a pak si je večer z telefonu překreslit, a jednak to můžu dělat průběžně během dne.

Samantha vyhrála.

Nemůžu se zatím chlubit více jak šesti zaznamenanými dny, ale upřímně z toho mám radost a baví mě to. Nejdřív jsem zkoušela psát poznámky v angličtině, protože sketchbook postuju na svůj výtvarný IG, ale nakonec jsem stejně přešla na češtinu. Jsem v ní flexibilnější. Logicky. I když by bylo cool psát popisky v jiných jazycích a možná se k tomu třeba časem i dopracuju.

Tužkou si nic nepředkresluju, na to jsem příliš střelec. Jedu rovnou na ostro. U poznámek si vyhraju s písmem, ale chce na tom pracovat, aby byl hlavně ten psací font pravidelnější a tím pádem estetičtější, harmoničtější pro oko.

A tady je mých posledních šest dní...









58 komentářů:

  1. To je paráda! Ale musí to být časově náročné! Kolik času Ti zabere nakreslit jeden den? A písmo se mi náhodou líbí moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, že to časově náročný ani není. Jsou to rychlé skicy, dělám to průběžně a myslím, že to víc jak dvě hodiny za celý den nezabere.

      Vymazat
  2. Úžasný:)!!!...Nevím, jak to přesně popsat, ale je to takové zhutňené a zároveň osvěžující. Teším se na další dny:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Někdy vařím dost z vody, abych se přiznala... jak se tu nic neděje (což je dobře), tak kreslím každou ptákovinu :))).

      Vymazat
  3. Líbí se mi to velice moc, dle mého jsi neuvěřitelně pružná, rychlá a obdivuhodná, že tak lehce dokážeš namalovat takovou nádheru. Tohle opravdu moc obdivuju a moc se mi to líbí. Nádhera. A taky mě baví tvůj smysl pro humor, prostě mě celá bavíš :) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoooooj Alen! Děkuju moc! Mrkni na netu i na tu Samanthu, ta teprve dělá nádhery...

      Vymazat
  4. Je to krásný! Jen tak dál, těším se na další! :)

    OdpovědětVymazat
  5. No to je luxusní! To si s dovolením uložím na Pinterest, ať na to nezapomenu... Až pojedeme na nějakou dovču... Úplně skvělý! P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, klidně ukládejte, já jsem si to tam taky uložila. Motivace :).
      A díky!

      Vymazat
  6. To je naprosto skvělý!!! Víc, víc, víc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad bude víc, když už jsem to tak veřejně propíchla... :))))

      Vymazat
  7. Zdravím, nádherné kresby. Skvelý nápad. Zaujímalo by ma, pre aký blok si sa rozhodla. Ďakujem za odpoveď. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lubico, blok jsem měla už dávno a je na akvarel vyloženě špatný, takže jsem ho ani nezmiňovala. Nepamatuju si už jméno, ale má ve znaku kohouta. Je spíš na suchou práci, pastelky, tužku.

      Vymazat
  8. Pecka!!! Když vidím něco takovýho, tak mně vždycky strašně štve, že jsem vlastně dost málo kreativní a taky že neumim kreslit! Každopádně umím ocenit a tento Myyní deník se mi líbí převelice :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kreslit se dá naučit... a děkuju! :)

      Vymazat
  9. Paráda, přesně tohle mám ráda.

    Jsem velkej odpůrce kreslení podle fotek, takže já bych to dělala všechno rovnou na místě - z těch fotek by mě to neuspokojilo. Ale taky by to tak pěkně nevyšlo, v klidu namalovat rybu někde u stánku, to by asi neklaplo tak dobře jako ji namalovat někde vsedě s rukou opřenou atd. Takže to smysl má, něco vzít podle fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, přesně, o tom žádná, že kreslení podle fotek je fuj. Když to jde, kreslím v terénu, ale někdy to prostě nejde. :)

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. Jako tady na blogu? Já myslím, že jo :). A kdyžtak je to každý večer na IG bymyyna :).

      Vymazat
  11. Sleduji deníčky na IG a obdivuji každý z nich. Díky tobě jsem objevila akvarel a byla to láska na první pohled :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem potěšená, že díky mne jsi objevila akvarel! To je krásný :).
      A děkuju!

      Vymazat
  12. Poviem to asi takto. Neviem kresliť, aj keď malému princovi by sa možno aj môj nejaký výtvor páčil :o) Ale keby som vedela písať, tak Vás by som oslovila, aby ste mi ilustrovali knižku. Dúfam, že som vystihla podstatu. Stručne a jasne. PS: Milujem akvarel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to jste řekla moc hezky! :)

      Vymazat
    2. Apropos, už nekritizujte to dokonalé písmo, veď mi pripadá ako font v PC :o)))

      Vymazat
  13. To je nádhera. Nemohu se vynadívat. Já to chci taky umět. Marki, užívej si.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to je naprostá krása překrása!!! Úžasné! Taky chci víc! :-)
    A moc mě baví ty vtipné detaily a Tvoje písmo přímo miluju ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, díky, vidíš a já to písmo strašně pořád kritizuju :))).

      Vymazat
  15. Odpovědi
    1. Děkuju moc! Jsem moc překvapená tím zájmem a pochvalama vás všech...

      Vymazat
  16. Nádhera, moc se mi to líbí, máš takový svěží styl. Trochu jsi mě tím inspirovala, ale jen velmi volně, k jiné práci :-) Děkuji. :-) Markéta

    OdpovědětVymazat
  17. Krásný obrázky! Urbansketching se mi moc líbí :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Ach, to je tak krásný! Vždycky, když vidím takovýhle sketche, tak tajně závidím. Dneska netajně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty bys měla kreslit na svých cestách! Jsi furt někde v tahu :).

      Vymazat
    2. mě to stresuje, protože mi to nejde, minimálně ne tak, jak by se mi líbilo :D ale je to výzva to aspoň trochu vyzkoušet třeba :)

      Vymazat
    3. Dávám palec nahoru a fandím! :)

      Vymazat
  19. Jsem diářový zapisovatel, ale nemalíř. Klaním se až k zemi, jak vás obdivuji :-)Moc hezké.

    OdpovědětVymazat
  20. Boží!
    Ty jsi skvělá. Nejšikovnější

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale tak... holky, zvedly jste mi náladu, ani nevíte, jak moc! Děkuju :).

      Vymazat
  21. Můžu se ještě zeptat, co je to za fix/pero, kterým kreslíš? :-) Děkuji. Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do deníku používám vodou plnitelná pera Pentel nebo Sakura, ty se daj nosit i ven, aby člověk nemusel tahat vodu na mytí štětce. :)

      Vymazat
  22. To je krása! Přijde mi, že kreslíš čím dál lehčeji a specifičtěji, líbí se mi to čím dál víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čím víc toho nakreslím, tím je to lepší, takže se možná už definitivně líhne i specifický styl. To by bylo fajn :). Děkuju!

      Vymazat
  23. To je úžasný! Jsi tak šikovná..velká inspirace. Děkujeme:) Samanthu Dion Baker, také sleduji a to mě taky baví..;)

    OdpovědětVymazat
  24. Jsi nejlepší a jak už jsem psala, já bych si moc přála, aby to byla knížka! Z těch obrázků je cítit krásno a mají atmošku, takovou prázdninovou, cestovatelskou, mořskou, pohodovou, prostě má to atmosféru. <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a ještě ti musím napsat, že jsem četla "Kejt" drála. To jen tak mimochodem. :D :D :D

      Vymazat
    2. Tobě už jde z té angličtiny hlava kolem, viď...? :)))
      Děkuju moc za pochvalu, mám z toho fakt radost. :*

      Vymazat
  25. Teda to je nadhera! Napad i provedeni! Moc me to inspirovalo, rada bych se do neceho podobneho take pustila. Pardon, ted budu mit asi hloupy dotaz, ale jakymi nastroji to tvorite? To jsou nejake specialni fixy? A ten akvarel? Urcite uz jste tu o tom psala, ale ja Vas blog objevila teprve dnes (a jsem za to moc rada!). Diky Maja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majo, linky jsou perem 0.05, Pigma Micron a barvy jsou vodou ředitelné pigmenty aka vodovky. Mějte se krásně! :)

      Vymazat