středa 23. října 2013

Plameňák na přání

Udělala jsem plameňáka na přání, tuším, že to byla Iri, kdo o něm psal a protože už mě hrozně dlouho přitahuje jeden styl kreslení vodovkama, tak jsem se to jala hledat na netu. A našla jsem to na Youtube pod názvem speed painting, což oficiálně není název té techniky, ale zrovna na Youtube jsem pod tímhle heslem našla to, co jsem hledala.

Je to kreslení hodně rozředěným akvarelem nebo vodovkama, vytváří se tak především obličeje a je žádoucí mít po papíře kaňky a rozteklou barvu. Jak jsem si všimla, nejvíc tímhle způsobem vzniká ženských obličejů, které mají trochu nemocný výraz a mrtvolnou barvu.

A i když to všechno balancuje na velmi tenké hranici mezi uměním a kýčem (už chybí jenom běžící jednorožec na pozadí hvězdné noci), já se přikláním k tomu umění, protože přes vešekerou morbiditu mi to připadá půvabné. A taky to není vůbec jednoduchý udělat.

Na youtube je asi největší hvězda v tomhle stylu Agnes Cecile, která má obrázky k prodeji i na Society6 a je v tom fakt dobrá.

Já jsem se pokusila o malbu plameňáka. Jeden den jsem ho udělala normálně akvarelem a další den jsem zkusila ten speed painting kombinovaný s pastelkama, ale rozhodně to chce ještě tréning. Víc kaňek, víc rozteklé barvy, čistější stíny. Zatím, co jsem se pokoušela o efektní rozstříknutí barvy po papíře, zastříkala jsem nejen čtvrtku, ale i stůl, klávesnici a monitor. V mezičase jsem se musela pekelně soustředit, abych se nenapila vody z vodovek místo vedle odloženého čaje. No prostě, takové moje malé dobrodružství.





6 komentářů:

  1. Vyzkoušet se má všechno! A plameňák si Ti moc povedl, jsem zvědavá na Tvoje další obrázky touto technikou. To video je moc pěkně udělaný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, já si taky myslím, že vyzkoušet se má všechno, takže budu trénovat s uvidíme :)

      Vymazat
  2. Super! :) Ta metoda vypadá fakt zajímavě, to musím trochu prozkoumat ;)
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prozkoumej, je to hodně zajímavý :)

      Vymazat
  3. To jsem byla určitě já:) Pro plameňáky mám slabost od doby, co jsem viděla jednu neskutečně krásnou fotku. Dokonce jsem se jí inspirovala pro jeden můj obrázek, tady je:):http://www.pinterest.com/pin/358528820306477920/

    A moc se Ti to povedlo, tyhle nature věci Ti fakt jdou.) A na přebornici se mrknu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásný! Maluj ćastěji!
      Jsem zvědavá, co řekneš na můj zítřejší post, protože ten není nature, ale people :)

      Vymazat

Díky za všechny milé a podnětné komentáře, jsou pro mě motivací do dalšího psaní.